örebroresan

Jag är och kommer nog alltid vara en riktig hemma människa
i norra sverige. Kom hem kl 4 med flyget från stockholm ink en
bil resa på 2.45 minuter från örebro. Har varit riktigt mys att hälsa
på mormor och sören. Fast begravningen var tung men otroligt
vacker. Det var första gången jag gick på begravning och det var
en tung känsla man hade i bröstet när man satt i kyrkan och tog
farväl av en nära. Och det var ännu tyngre att se alla ens nära och
kära släktingar så ledsen. Fast begravningar är ju till för att sörja
den bortgångna samtidigt som jag tror man vill ge den ett vackert
farväl med allt glatt den spred när de nvar vid liv och det fick hon.
Nu blev jag allt bra nedstämd. vila i frid du fina anna-lena.
Massor med kramar till släkten i söder tänker på er.   
Samtidigt är jag så oerhört glad att jag följde med och tog
farväl av anna-lena. Träffade massor med släktingar jag inte sett på
år och dagar. Smulan,Erik,Sofie och alla barnen. Det var roligt.
Och Sofie blev så glad att jag kom.

Tänka sig att det tog lika länge att åka till arlanda från brevens
som det tog att köa från arlanda till sockholm.
Det var ändå rätt häftigt att köa i 2h och 45 min 4 mil fick se rätt
mycket olika bilar och människor. En yngre man satt med fönstret
ner vevat och foten utanför lutandes mot sidospegeln, Ni anar inte
hur mycket jag och mamma skrattade när vi såg det. Ska lägga in
bilder sedan så man får en bild av hur mycket bilar det var.

Nog om bilkön vi har ju gjort annat också. Bland annat Shoppat.
Har köpt tonvis med saker. 2 par jeans, 1 par pirat braller, 2 tunikor,
2 linnen, 1 t-shirt, hörlurar, öronhängen och 60 färgpennor.
Det var super skönt att springa runt på stan med mamma och dessutom
sommarklädd. mormor och sören var också med såklart. har nog köpt
något mer. Hittade ett par super fina skor men seg som man är på att
bestämma sig om man vill köpa de el inte hinner självklart storleken
jag har ta slut när man i sista sekund bestämt sig för att slösa pengar
på de. Ja jag är nog lite snål av mig det är nog därför. Men funderar på
att beställa de på nätet ist. Mormor var även så snäll så jag fick sno typ
alla hennes sjalar. Ja jag har världens sjalmani. Älskar sjalar i alla olika
färger. tack mormor för det! tycker så mycket om min mormor hon är så go.
Sören är också världens snällaste han har nog bjudit mig på mitt nya favorit
bröd varje morgon vi har varit där. Åt mig proppmätt varje morgon och det
tyckte han om. Ja det blir lixom roligare att bjuda på något när man ser
att de tycker de är super gott. Och detta var ett sådant tillfälle.

 

Hade även en liten spindel insident en kväll.
klockan var vid 22.00 kanske jag var döda trött och låg och pratade med anton.
Alla som brukar prata i mobilen när de är tötta vet att man lägger telefonen på
kudden och huvudet på mobilen och halvsover. Ja det var precis så jag gjorde
när jag mitt i allt ser en fet stor äcklig spindel komma krypandes upp från sängkanten!
Jajemen rakt mot mitt ansikte. Jag som personligen är svin rädd för det mesta som
har med småkryp att göra framför allt spindlar då. Hoppar upp ur sängen och skriker
och både anton och jag blev svin rädd. Jag för spindeln och Anton för mig. hahah
ett riktigt äventyr.

Nu orkar jag inte skriva mer här och det har hänt 100 tals mer saker hos mormor och sören.
Älskar verkligen södra sverige men norra halleluja det är skönt här. Dock borde vi skaffa
waynes här det är för långt till luleå för en god chockolatte.
Men nu orkar jag  inte klottra här mer ska kila och kolla en film för imorgon börjar skolan och
jag får träffa Mago och många andra klassisar och det kan bara bli kul!

wie puss godnatt

KOMMENTARER


ellis

dödatrött;););) haha men vi syns ju idag!!1!

2008-04-28 // 09:36:25
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: