17 och inte 7

Allt är precis som pusslet med förlorade bitar el kanske mer 
som en trasig fotbollssko. Jag klarar inte av trasiga gamla
fotbollsskor  samtidigt som jag aldrig vill förlora de. 
Jag vill aldrig slänga mina gamla fotbollsskor det kanske var
dumt att göra en jämförelse mellan dig och ett par fotbollsskor. 
Men det jag försökte säga var nog att jag inte vill förlora dig. 
Det är egentligen sjukt att jag inte orkar mer, jag orkar inte kämpa själv.
Ist tänker jag på dig och vill bara dränka mig själv i mina egna tårar.
Men jag glömmer aldrig dig det lovar jag min vän vare sig tanken av dig
får mig att gråta el ej.  

Håkan gör klart för mig att det är som han säger
i texten nedan som jag tyckte passade in lite på oss. För jag vet
att du kommer fortsätta med det som fick oss att glida isär
och det finns inte mycket att säga mer om det nu. Jag tror faktiskt att
vi båda två vet att vi egentligen bara gör varandra bra och hör hemma
i ett rum med inga andra. Och hade jag varit 10 år yngre hade jag
kanske inte behövt dig längre men nu råkar jag ju vara 17 och inte 7
vilket betyder att jag inte är tio år yngre och att jag behöver dig! 
 
"Du kommer fortsätta
det finns inte mycket mer att säga nu
Vi två hör hemma
i ett rum med inga andra
Om jag var tio år yngre
skulle jag inte behöva dig längre"

förlåt för att jag jämför dig med min fotbollssko

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: