fundering

Då har jag gjort bort 2 arbeten och tänker inte göra bort fler idag utan gör
det imorgon tror jag. Duktigt gjort av mig! Mamma bjöd även på hemma
lagad hammis och det var gott. Nu tänkte jag skriva av mig lite tankar och
funderingar här.

Dagens fundering är om vänskap.
Alla har garanterat haft en sådan vänskap till någon som man tror kommer
hålla för evigt. Ja någon man tänker hon ska bli gud mor till mina barn om jag
nu skaffar några i framtiden, hon ska vara brudtärna på mitt bröllop, hon ska jag 
fira min student med el varför inte henne ska jag göra en jorden runt resa med.  
Man kan nog ha tänkt tusen tankar vad man ska göra med en vän som man blivit
riktigt tight med. Vilket inte är så konstigt eftersom det är hon man spenderar många
timmar av sitt liv med och har så otroligt roligt ihop med. Men vad gör man då om man
tappar kontakten med henne?  Om hon vänder kappan med vinden och går sin väg trots
att hon sagt att det alltid ska vara ni mot världen i vått och torrt. Hur ska man smälta det 
när de blir som tomma ord i hennes mun bara? Jag kan tänka mig att pojkvänner ofta är 
orsaken till att man tappar kontakten med sina nära vänner. Okej hon kanske är så ny förälskad
och det går över tänker man. Då är frågan om hennes pojkvän känner agg mot dig och du 
känner att hon inte ens bryr sig vad gör man då? Har hon valt att det nu mer är han och hon 
mot världen och du på sidan om. Då man tänker hon vill inte ge nära vänskapen en chans 
igen hon har gett upp och du är den enda som kämpar. Ska du sitta och må dåligt att ni inte
ses el hörs på länge när du ser att hon inte ens tänker en tanke på dig. Det är nog lika att låta
det vara gå åt andra hållet och fortsätta fundera
Är det du som går förlorad el är det hon ? 

ciao huvudet snurrar

    

KOMMENTARER


du och jag gumman.

2008-05-13 // 03:06:39

vad ska du göra idag då?:)

2008-05-13 // 07:27:04
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: