fredags poesi

Min dag har som alla andra fredagar varit
riktigt härlig. I skolan hade vi affärsutveckling
och svenska på schemat.

Vi håller på att bygga upp en miniatyr av Gällivare
centrum nämligen. Vi får bygga den exakt hur vi vill
så ni kan ju räkna med att vi gör rätt mycket förändringar.
Vi funderar även på att visa det för folk i samhället.
Nu vill jag att alla som läser svarar på en fråga som lyder,
Vad tycker du vi borde förändra i centrum? Inte bara inom
handeln utan även torgets utseende och mötesplatser och
liknande.
Vem vet kanske jag ser till att någons förslag kommer
upp på miniatyren iaf. Men var snalla och svara nu!

Ja så idag har jag självklart byggt upp en miniatyr av MAX.
Eftersom jag vet att max hade sålt bättre än både sibylla och MD´s
så kommer vi sätta den på miniatyren såklart. Jag menar vem älskar
inte Max mat lixom. Det är riktigt kul att klippa och klistra precis som
när man var yngre och hade julpyssel i skolan fast vi har mer huspyssel.
hehe.

Svenskan var ännu mer chill eftersom vi inte gjorde mer än lyssnade på
musik. Ja vi jobbade lite om lyrik och poesi så vår lärare spelade några
låtar för oss och berättade vad han tyckte om de och om det var lyrik el poesi.
Jag och Emelie konstaterade att det var den bästa svenskan på länge och
jag tror att musiken gjorde det hela.Ja S-O sa att han nästan var hundra procent
säker på att någon av oss var en liten poet. Ska leta om jag hittar någon av mina 
dikter jag skrivit i 7an hehe.  Bjuder på en av svenska lektionens låtar.
Så fin!

 

På tal om Emelie varför är du inte inne
på msn precis när jag vill surra med dig. Men tanken slog mig snabbt att du
lagar en brakmiddag till familjen. Så du är förlåten jag tar det senare.

pöss


KOMMENTARER


Emelie

åh nu blir jag lite smått nyfiken! hoppas vi hörs innan du glömmer det ;)

2008-11-28 // 20:40:32
lollo

en fooooooooooooootboooooooooooollsplaaaaaaaaaan x) Nej jag kom inte på ngt bättre (A)

2008-11-29 // 07:40:09
johanna

en park som man kan hänga i och sen på vintern kan man göra en isbana så man kan åka skrillor i parken på vintern i centrum! så mysigt. fast jag kan ju inte åka men det löser vi

2008-11-30 // 19:53:46
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: