minnen av segersöttma

Är det något jag kan leva på länge så är det på detta matchreferat.
Samtidigt blir jag så sjukt deppig när jag läser det och inser att vi
inte kommer slåss om seriesegern i år. Jag ser inte ljuset i tunneln
Det är inte lika lätt som på den tiden vi sprang runt som en flock får
efter en och samma boll. Men jag ger inte upp jag lägger inte skorna
på hyllan!


Matchreferat - 2008-08-05
Hemmalag: Kos/ GeMa 1
Bortalag: Överkalix IF (A-lag Damer)


Ett skade- och frånvarodrabbat Överkalix IF med bara tolv spelare
tillgängliga var chanslösa i bortamatchen mot Kos/Gema som enkelt
vann med 9-0 (5-0).

Kos/Gema tog tag i taktpinnen direkt. Man dominerade förutom första
fem minuterna halvleken totalt och siffrorna hade kunnat var större även
om ÖIF i vissa moment uppträdde passivare än vad man bör förvänta
sig av ett lag som kom till matchen som serieledare.

I andra halvlek ryckte ÖIF upp sig. Bättre markerings-, närkamps- och
positionspel gjorde att man trots fyra insläppta mål bjöd mera upp till kamp.

Kos/Gema mer än välförtjänta segrare. Även med ett helt ordinarie lag hade
ÖIF fått mycket svårt att stå emot ett mycket starkt hemmalag. Kos/Gema visade
upp ett rörligt spel med bra teknik och bra passningsspel. Kan Kos/Gema
konservera den fina form och det fina spel man visade upp mot ÖIF kommer
man att bli oerhört svårslagna.

ÖIF måste glömma tisdagens match snabbt och gå vidare. Trots den stora
förlusten finns det kvalite att ta fram ur laget om alla spelare är friska och tillgängliga
och alla spelare presterar på topp.



KOMMENTARER


frida var extremt solbränd!

2009-02-10 // 16:49:33
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: