emelie och josefin på olles

Igår var jag och Emelie på O'learys första dagen.
Jag kan säga en sak jag saknade jeansgruvan direkt.
Först fick vi en reklam t-shirt i storlek L och ett förkläde
och två pennor. Sedan visades vi runt det såg ut som det
gjorde på krogen haha fast inga människor då. Sedan fick
vi torka av sås flaskor och ketchupflaskor samt fylla. Jag tror
inte jag och Emelie skrattat så mycket på länge när det flög
ketchup runt oss i kylrummet. haha vi hade svin kul.

Efter det fick vi plocka in öl, cider osv i deras nya kylar. Ja så
ni som ska på krogen på fredag kan ju nämna att de är snygga
för att vara snälla lixom. Det var ju en rätt okej sysselsättning
förutom att knäna gör ont idag. Men Emelie varnade mig och sa
att jag skulle sitta på backen men jag envisades så får skylla mig
själv.

Sedan visade han oss hur det gick till i diskrummet. Då tror jag att
både Emelie och jag vill slå foten i golvet och springa. JA vi är väldigt
pryda flickor kom vi fram till. Vi gillade inte det med att diska efter andra.
Fast det var lite kul med den där duschen man sköljde allt med annars
var det inte direkt någon höjdare. Men vi stod och slet där tills klockan var
nio. Vi fick duka av bord några gånger då och då. Sedan gjorde vi några
runningman på golvet vid diskmaskinen för det var så jäkla halt. Ja vi skrattade
ett gäng under tiden.

Till middag fick vi något kött vet inte riktigt vad för kött men det var inte genomstekt,
pommesfrites och bea sås. Jag kunde konstatera att Emelie är en hamster hon äter
svin snabbt. Det skrattade vi jätte mycket åt för vi var övertrötta. Vi konstaterade att vi inte
ska vara vaken el på en arbetsplats vid den tiden på kvällen. Sedan fick vi åka hem efter
att vi diskat ett gäng grejer. 

Här har ni emelie i egen hög person som hamster! haha sötis


Emelie stackarn skulle jobba förmiddag dagen efter kl 7 tänkte 
de ha henne på plats och mig skulle de ha dit kl 4 till 23.00. 23.00! De är galna tänkte jag
och såg inget ljus i tunneln. Jag kommer dö konstaterade jag.  När jag kommit hem var
jag så trött att jag fick panik ångest. Jag insåg att Johan och Monkan aka häxan hade rätt.
Det var inget för handels så jag och mamma gjorde minst 3 åtgärdsplaner igår. Jag kunde
även konstatera att jag är livrädd att få nej och att ringa viktiga samtal. JAG VILL INTE BLI STOR!

det var den dagen med ketchupen. haha


KOMMENTARER


Josefin, du vet väl att man inte får ha praktik längre än till 22 på kvällen? Det tycker jag ni ska ta upp för det kan ha med försäkrings frågor och sånt att göra..

2009-02-10 // 12:04:42
Hamstern

Hahaha ja herregud! Nog hade vi jäkligt kul samtidigt som det absolut inte var något arbete för oss pryda! :) nu ska jag gå och proppa in min frukost i kinderna :) Godnatt

2009-02-10 // 20:47:30
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: