underlig praktik

Jag måste bara klottra ner ett litet inlägg om min och Emelies dag.
Vid klockan halv två knatade jag mot tallis för att hoppa på bussen
mot stan. När jag väl hade klivit på en rätt full buss och letat rätt på
Emelie kändes det riktigt bra att börja praktiken. Vi var så positiva
vilket inte är likt oss el hur Emelie?

Som glada små barn hoppade vi av bussen och böjade knata mot
Olle's ja nu kan ni ju gissa vart praktiken var. Vi knackade på dörren
och en glad grabb öppnade och hälsade oss välkommna och lät sin
arbetskamrat ta hand om oss. Han hade fått reda på att det blivit lite
för många praktikanter och att det inte skulle funka. Och eftersom de
andra små tomtarna hade frågat en helt annan och inte honom så hade
han inte den blekaste aningen om det. Men han började ringa runt för
att rätt till allt. Till slut fick han reda på att hotel och resturang läraren
flyttat Emelie och Josefin till Grand hotel och hade pratat med oss om
det. hehe Chockade stod vi i dörröppningen och små röt att vi har aldrig
pratat med någon hr lärare. Men vi kunde inte göra något åt saken tydligen
hade de varit först. Så vi knatade lessna och besvikna mot grand eftersom
vi ville vara på olle's. När vi väl fått tag på bruden vi skulle surra med så
får vi reda på att vi skrivit en lapp till Grand att vi ville jobba där och helst
eftermiddagar. Med hakan nere vid knäna röt vi än en gång vi har inte skrivit
någon förbenad lapp. Och funderade vad det var för fel på denna hr lärare
som skriver lappar i elevernas namn. Dessutom i elever den inte ens har.
Helt sjukt tänkte vi! Bruden erbjöd sig hämta lappen så vi kunde kika på den.
Då löste vi hela problemet eftersom det var 2 helt andra personer men med
samma namn nämligen , Josefin och Emelie. Jag och Emelie garvade som
bara den och knatade tillbaka till olle's för att berätta till de att det var två helt
andra tjejer. Vi garvade åt det tillsammans och fick flytta fram praktiken till v.7
och är nu mer 2 veckor praktik för kort. Hoppas vår plan funkar och löser sig
imorgon annars vet jag inte vad jag gör. Lite komiskt var det ju att de hette
Emelie och Josefin jag menar hur stor är chansen. haha

Nu ska jag studera vidare på andragradsfunktioner. puss,


KOMMENTARER


Emelie

nej det var verkligen inte likt oss att att vara så positiva! men det straffade ju sig på en gång märkte vi :) haha

2009-01-19 // 23:12:20
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: