Kreta 15 maj

Det var första dagen vi fick se solen eftersom den börjat gå ner
när vi anlände till Kreta. Vi slängde oss inte i solstolen direkt
minsann utan vi gick ner för att titta hur stranden såg ut och
doppa tårna i havet.



Det var mycket sten på stranden inte direkt den bästa stranden
att ligga och sola på. I havet var vattnet väldigt svalkande men
lite för kallt att bada i för min smak men perfekt att doppa tårna i.
Jag är nog inte en som ska resa utomlands när säsongen inte
har börjat.

Stället vi reste till hette Maleme och var ett väldigt lugnt ställe att åka
till. Vi åkte ju för att få lugn och ro och inte party och shopping så det
var bra tycker jag. Samtidigt så kunde man åka in till Platanias om man
ville smaka lite på shoppingen det tog bara 10 min med taxi. Man får ha
lite överseende till att det var försäsongen vilket betydde att marknadsstånden
som brukar löpa ner efter gatan var vi bodde hade inte hunnit öppna ännu.
Vi nöjde oss rätt bra med supermarketen som låg i närheten och kiosken
i källaren av hotellet. Sedan visste vi ju redan innan vi åkte dit att stranden
bestod av klappersten så kan egentligen inte klaga på den heller. Det var
fina stenar om vi ska se det från den fina synvinkeln.
 
Mami utanför hotellets framsida

Ni som känner min mamma vet hur mycket hon älskar blommor så där
har ni henne bland ett hav av pelagonier om jag inte minns helt fel. hehe


Denna dag 2 alltså lärde vi känna Daniel som jobbade i the Animation team
som underhållare på hotellet. Han försökte få mamma att skjuta pilbåge varje
dag men hon trivdes bra under parasollet så vi tackade nej. Den dagen gjorde
han oss även sällskap vid lunchen.

Det fanns tre olika ställen att äta lunch på ena var mer vanlig grekisk mat, andra
italiens och tredje kinesisk. Kinesen och Italienarna hade öppet varannan dag
typ. Min favorit var Italienaren med tanke på att han serverade pizza!


lite av stranden och Animation team

Den här dagen åt vi på Italienaren och vi lärde känna Daniel lite bättre. Han var
nämligen från Italien, Milano rättare sagt. Han var en riktigt trevlig prick el det var
hela the Animation team som bestod av 5 personer. Berättar mer om det senare
Daniel blev riktigt chockad när jag sa att jag spelade fotboll och att det var min favorit
sport. Han frågade ca 4 ggr om jag skämtade.I Italien spelar nämligen inte tjejer fotboll
så han ville kolla om jag verkligen kunde spela så redan då började tjatet om att vi
skulle ta en match innan jag åkte hem. Han kunde inte heller  riktigt förstå varför Zlatan
inte var min favorit spelare han är ju från Sverige lixom. Zlatan var nämligen hans favorit
och han bodde rätt nära honom i Milano. Mamma kunde inte låta bli att nämna sin åsikt
om honom, heh.

Efter att vi ätit bänkade vi oss vid poolen i en solstol och njöt av solen och
värmen. Dock var vi lite smått korkade så vi smorde oss inte så värst noga
vilket självklart ledde till att mamma brände sig rätt rejält stackarn. Jag klarade
mig rätt lindrigt och brände bara axeln och foten. Det är sjukt att man gör samma
misstag varje gång. Men vi tänkte inte sola länge utan bara en kort stund var planen.

Det här med siesta måste jag säga är en sjuktbra grej jag hade det så gott som varje
dag tills mamma lessnade på att jag alltid sov i ca 2 timmar innan middagen. haha.
Efter middagen spenderade vi mycket tid i hotellets discotek där The Animationteam höll
i lekar och shower av olika slag. Sedan blev det sängen för mig och mami.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: