Kreta 17 maj

Vi spenderade dagen i Platanias där vi shoppade lite.
Köpte inte så värst mycket men några presenter och
en t-shirt,väska och lite små saker fick vi med hem.
Var inte så pepp på att åka taxi med någon grek fast
det bara var i tio min. Alla har säkert hört talas om akta
för att bli lurade av taxichafförer. Men mamma övertalade
mig och det gick jätte bra faktiskt. Kan ju anteckna här att
de har as snygga taxi bilar på kreta. Vi åt iaf pizza inne i
storstaden jag valde pizzerian endast för att en söt pojke
gav mig ett reklamblad. Japp en riktig lillebrors dröm var han!
På bilderna flammsar förmodligen mamma och jag om något
när man tittar på hur jag ser ut. haha och Mamma dricker en bärs
till maten.

Efter vi kommit upp på rummet för att göra oss i
ordning för middagen hör vi massa skrik utanför
balkongen. Vi tänkte bara men nu. När vi kliver ut
på våran balkong ser vi massa människor,ballonger
och en grekisk fotbollsmatch. Vi tyckte det var skit kul
eftersom vi hade första plats slog upp ett glas cola och
öppnade ne chipspåse och tittade den från balkongen.
Det var troligtvis en viktig match för troligen Maleme.
För det blev ett riktigt liv när matchen var slut och de
vann. Det flög ballonger och det sprutde champange
och tutades och det smällde rökgrejjimojjer i lagets
färger.




KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: