Kreta 14 maj

Flygresan till Kreta gick väldigt snabbt jag kollade
Kung Fu Panda vilket var en väldigt bra sysselsättning.
När vi väl landade på Chania började vi med att försöka
få tag på våra väskor, vilket tog sjukt lång tid. Det fanns
två väskband och det snurrade bara förbi samma väskor
på ena sedan var ju inte direkt skyltningen den bästa.
Hände en rätt rolig sak. Jag var väldigt irriterad och trött
eftersom vi inte fått sova speciellt mycket så jag går fram
till mamma

Jag: Har du kanske tänkt på att det bara snackar norska vid
det där bandet varför sätter du mig att titta där. De kan ju inte
blanda väskorna.
Mamma tittar på mig fundersamt och säger : jahaa.
Då en kvinna vänder sig om flinar åt mig och säger på riktigt
noska att folk från norge fanns det minsann vid det här bandet
också.
Jag bara tittade på mamma och sa sedär sedan skrattade alla tre.
Det vimmlade av norrmänn dvs.

Väskorna blev iaf hittade tack och lov! Så sedan började vi knalla mot
bussarna som skulle ta oss till ett hotell. Väl framme vid bussen möts
vi av våran reseledare som heter Daniel. Vi bänkar oss längst fram i bussen
så att mamma hade full koll på vägen. Hon är nämligen otroligt åkrädd.
Det första Daniel berättar är att han inte kommer åka med till vårt hotell
eftersom vi är de enda som ska till Luois Crete Hotel i Maleme. Vi tappar
hakan och skrattar och berättar för honom att vi är vana att bli lämnade ensam
när vi reser med Fritidsresor. Det blev nämligen så i fjol när vi åkte till Cypern
också. Det första mamma frågade honom var : Vad är det för fel på hotellet när
det bara är vi som ska åka dit. Daniel skrattade och sa tvärtom det är nog bättre.
Vi kallade de övriga för snåljåpar och fattiglappar för att vi skulle känna oss lite
lättade. hehe. Men det gjorde inget vår busschaffis var en trevlig grek och han
körde inte som en dåre vilket brukar vara vanligt i utlanden.

Vi var framme på hotellet vid 6 tiden grekisktid på kvällen någon gång. Så vi kikade
runt på hotellområdet och gjorde oss hemma stadda på rummet för att sedan kolla
in all inclusive middagen. Vi var dock inge vidare förtjust av vad de hade att erbjuda.
Haha kräsna svenskar haha. Men Tzatsikin var gudomligt god dock hade de kunnat
skära ner lite mer gurka i den om vi ska leka små expert här.  Efter middagen fortsatte
vi våran sajtsing av området och orten.

Vi hade riktigt fin utsikt över havet och en stor grön fotbollsplan så vi kände oss riktigt
hemma där på balkongen med vår utsikt. Kan ju varna alla för inte så väldigt ambisiöst
fotade bilder. Men det är mina minnen iaf <3




utsikten åt ena hållet på kvällen

mami läser info om hotellet och fritidsresors info.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: