fotbolls cupcakes!

Jag tänkte slänga in lite bilder här på bloggibloggen från när jag bakade
cupcakes till vår andra hemma match. Jag får mina små bakryck ibland.
Jag slet rätt mycket med masipan fotbollarna. Jag är iaf nöjd med resultatet
hann dock inte skriva hejja gsk på alla så det fick bli prov cupcaken vi delade
på här hemma.







Jag bakade mina cupcakes efter Leila Lindholms recept på chocolate cupcakes.

3 3 st ekologiska ägg
2.5 2.5 dl strösocker
1 1 tsk vaniljsocker
50 50 g smör
1 1 dl gräddfil
2 2 msk kallt kaffe
3.5 3.5 dl vetemjöl
2 2 tsk bakpulver
4 4 msk kakao av god kvalitet
1 1 st nypa salt
100 100 g mörk kvalitetschoklad 70 %

och hennes cream cheese frosting

60
g mjukt smör
5 5 dl florsocker
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 msk färskpressad citron, saften
100 100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg

Fotbollarna
rosa masipan
florsocker





KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: