midsommarafton

Jag har firat midsommar i Brevens flera gånger men de gångerna
minns jag inte. Mamma tycker det är hemskt att jag knappt minns
något. För ni som inte vet är midsommar i brevensbruk värsta grejen!



Ja vi började med att äta midsommarlunch som bestod av massa gott
allt från ägghalvor till laxröra. Efter det blev det lockning av håret och
provandes av klänningar. Jag hade nog med mig ca 7 olika klänningar
jag höll på att vela mellan innan vi skulle gå ner och titta när stången
skulle resas. Jag hann byta några gånger men det slutade med att jag
tog min älskade vita studentklänning.



Efter alla var fixade och klara började vi gå ner. Det var mycket folk
efter gatorna och runt stången, oboy! Vi köpte lotter från mormor som
sålde, mamma vann.

Efter det begav vi oss mot att titta på stången. De går nämligen i en parad
ner efter gatan med kransarna så man fick vänta ett tag.Medans håller de
på att skuta med kanoner flera gånger och jag blev lika rädd varje gång.
Mamma lyckades fånga en bild när jag,Boel och Morgan (mammas morbor) ser
jätte rädda ut.hehe. Det var svin mycket folk och jag fick en helt okej plats
så jag kunde plåta.


hehe pappas ser ut att säga: oj oj oj !

Sedan kom paraden spelandes och massa kransflickor bärandes på kransar.















stången började knuffas upp!

det måste ha varit tungt!

Sedan var den uppe och jag stod för nära så jag fick inte hela på bild men här ska
kransflickorna dansa runt den!


Sedan fick alla dansa runt stången!


Jag bjuder inte på fler bilder i detta inlägg denna tog jag sedan hjälpte jag mormor och tanterna
att städa och sedan traskade jag hemåt.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: