stockholms trippen

Då var man hemma igen! Tiden går verkligen väldigt snabbt när man är ute och reser.
Jag har hunnit med så mycket under så kort tid. På måndag satt vi oss i bilen och drog
ner till Stockholm. Åka bil går snabbt när man sover kan jag meddela alla och jag sov
i princip hela vägen till Övik där vi nattade på hotell, scantic för att vara me exakt.
Hotellfrukosten var dock inte världsklass där men sängen var gudomligt skön så det
gick bra ändå.

På tisdag morgon var vi uppe med tuppen för att fortsätta vår lilla höst tripp. Jag sov
åter igen nästan hela vägen, vilket gav samma resultat som sist tiden bara flög iväg
och vipps så var vi på skärholmen och utanför prince philips hotell. Det som rockade
var att ett shoppingcentrum låg precis runt knuten så jag fick handla lite smått.
Måste hålla hårt i småslantarna nu känner jag. hehe Men vi packade ur bilen och vilade
lite sedan knallade vi runt knuten och gick till centrumet och ut ur dörrarna kommer
Johanna! Ooh happy day! Jag fick krama min bästa kompis och knalla i affärer med henne
vilket var awesome! Johanna handlade lite jag tittade mest eftersom jag var bombsäker på
att få gå en runda dagen efter. Efter shoppingen kramade vi johanna hejdå vi ses sen och
knallade tillbaka till prince philip. Där chillade vi framför tvn och sådant tills det var dax
för middag nere i hotellresturangen. Jag kan nog helt seriöst säga att jag har ätit den godaste
bakpotatisen ever med skagenröra och massa färska grönsaker. Den var så galet god att jag
kanppt kan beskriva! Nu var ju detta lite ihop tryckt vi gjorde lite mer men jag orkar inte
skriva allt. Vill ju inte riskera att få skrivkramp så jag typ lägger ner bloggen eller något.

Onsdagen kom kvickare än sagt och det var the big day! Vi skulle fira pappas 50 års dag då
fast han fyllde år på lördagen och självklart firade vi han då också, men men. Vi vaknade käkade
betydligt godare hotellfrukost än i övik och knallade runt hörnet igen för lite shopping dock utan
Johanna denna gång. Hon hade skola den stackarn men vi hade inte sett henne färdigt än men
det skriver jag om mer sen. Jag shoppade loss lite kan man säga en kofta,klänning, örhängen,
eyeliner och underkläder fick jag med i mina kassar. Sedan var vi så trötta att vi somnade på
hotellet en stund tills johanna ringde och väckte mig och jag hoppade i duschen. Efter duschen
var det full rulle med fix av både smink, kläder och hår. Har inga bilder just nu men det kanske
kommer senare. Vi knatade till t-banan där johanna mötte oss och sedan åkte vi vidare mot
överrakningen men först middag! Vi käkade på Karlssons och co. Jag och Johanna tog en skagen
toast till förrätt och den var svin god och väldigt fint upplagd. Efter toasten var det varmrätt då vi
tog entrecote med beasås. Det var också svin gott! Gud vad jag pratar mat blir ju alldeles hungrig.
Vi orkade ingen efterrätt så det skippade vi. Sedan var det dax för själva överraskningen.
Pappsen hade under hela tisdagen sagt att han visste vad det var för överraskning han skulle på,
så han fick skriva på en lapp så vi sen kunde se om han hade listat ut det. Det enda han visste var
att han skulle på en show el teater. Vi knatade från resturangen och ner för stockholmsgator stannade
vi vid Oscarsteatern och började tjata om att han skulle visa den förbenade lappen. Men han envisades
att vänta lite till på Maria och Roger som också följde med och för att han trodde vi lurades.
Nå väl tillslut fick vi veta han trodde han skulle på Magnus Uggla men tjii fick han vi skulle på
Sugar - i hetaste laget!



Den var riktigt rolig och man skrattade massor. Sedan måste jag säga att man blir väldigt imponerad på
alla kläder de har och kulisserna! Så snyggt gjorda jag det kommer vara ett minne för livet. Och det bästa
var att Pappa hade roligt och blev glad över sin present! ♥

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: