En mysig liten tur till cape east

Min boyfriend och jag tog ju en tripp till Haparanda och Cape East i fredags. Vi kom fram vid klockan 14.00 så började med att äta en burgare på Max eftersom incheckningen öppnade först 15.00. När vi checkat in och fått nyckel till rummet och en bastustäva med lite spa grejer så gick vi och böt om till morgonrockarna och tofflorna man hittade på rummet. Sedan fick vi en välkomms drink och lite information om själva spat. Efter det var det bara hoppa i duschen för att sedan gå in.

Väl inne på spat var det pooler,duschar lite här och var samt flera olika slags bastu. Vi provade på allt som var i funktion. Jajemen tom isvaken och dunderduschen tog vi oss an. Det var svin kallt så vi var rätt snabb upp i bastun efter det. Favoriten var nog helt klart poolen ute. Det var så mysigt att ligga i det varma vattnet med stjärnorna som klädde den svarta himlen. Anton antog tom utmaningen snörullning för en femma, som jag glömt bort att jag lovat honom hehe den knasen. Sedan var upplevelseduschen rätt mysig och jag föredrar nog tropiskt regn framför atlantic strom måste jag säga. Vi gick runt mellan alla stationer el vad man ska kalla det och provade vissa fler gånger än andra.

Efter spat tog vi en dusch och vilade en stund samt handlade lite god saker till kvällen innan det var dax för 3 rätters middagen. Helt ärligt minns jag inte vad alla rätter hette men till förrätt fick vi någon slags lax mousse med tillbehör. Till varmrätt fick vi potatisgratäng och hjort innerfilé med rotgrönsaker och sås och till efterrätt chokladkaka med glass och bär. Det var väldigt gott, roligt att prova på något nytt! När maten var nere så traskade vi runt lite och fotograferade byggnaderna sedan kröp vi ner i sängen och hade fredagsmys.

När lördagen var kommen så gick vi och åt frukost. Vem tycker inte om hotellfrukost lixom? Yoghurten och bären var nästan bäst och brödet. Efter det blev det sänghäng innan jag skulle på min behandling, klassisk massage för att varamer exakt. Det var så sjukt skönt och min rygg behövde verkligen en genomgång då jag vet att jag är mer vältränad i mage än rygg. Vid 11 var det slut på det roliga och Antons tur att gå på behandlig så då gick jag och packade väskan och gjorde mig redo för utcheckningen som skedde vid 12 när Anton var klar. Då begav vi oss ut på en liten shopping runda på rajala och affärerna vid ikea. Sedan åt vi och började brumma hemåt.

En super duper mega mysig natt på cape east med min kille, kunde inte ha blivit bättre. ♥



Som ni ser på bilderna så var hotellrummet väldigt fint och att vi klär oerhört bra i morgonrock hehe.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: