När dagen känns rätt stinky ändå.

I skrivandets stund sitter jag och dricker en kopp te, city blandningen för att vara mer exakt ur min Stinky-mugg. Den muggen kändes passade idag då jag mest känner "Usch fy och blä!", dagen känns rätt stinky helt enkelt.
 
Eftersom jag inte har niorna i veckan så har jag extra långa raster vilket är rätt skönt. Jag har dock bara tre dagar kvar på mitt vick som lärare på högstadiet, vilket känns rätt skönt det med. Man får se det positiva och den erfarenheten man får med vissa saker. Jag vet inte riktigt om det var som jag förväntade mig att det skulle vara att ha högstadieklasser, eller jag tror jag förväntade mig värre. Jag såg det som en rolig utmaning bara men förväntade mig inte att eleverna skulle lyssna ett piss på mig. Jag kan tycka att det är lite smått jobbigt att man inte får veta om man ändå gör ett helt okej jobb eller inte. Minns själv hur man var när man hade vikarie i den åldern, man slapp gärna jobba en lektion om det gick. Jag kan inte påstå att de har sluppit något, jag har sagt till dem att jobbet skall bli gjort och gör de inte något vad ska jag göra åt det lixom? Mer än säga till dårå. Nu låter det bara som att jag tycker allt är en pest och pina vilket det inte är. Några är riktigt trevliga och jobbar på med uppgifterna de fått och några skiter i det helt enkelt. Kan tänka mig att det finns ett antal elever som tycker jag är kass vikarie men de finns nog även några som tycker jag är helt okej. Hoppas att jag iaf har gjort mer nytta genom att ha varit där för läraren jag är vikarie för och eleverna med, självklart! Nu ska jag runda av här och vila lite innan jag ska tillbaka och agera "tyskalärare", sehr gut! hehe.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: