Brödbakning och piano plink

Min söndag började med en väldigt tidig uppstigning för mig som blåst på till 11.00 tiden iprincip varje dag kring jul. Men kvickt packades väskan och kameran ner och vi hämtade lill kusinen och brassade till byn och Fammo. Det var nämligen så att min lill kusin skulle lära sig baka matbröd så huset fylldes med en doft av nybakat bröd. Jag och pappa passade på medans de gräddade bröden att ta en promenad med Sally. Tände ljus hos syster och farfar. Sedan busade vi mest i snön med Sally för att sedan gå in och smaka på Ammi och Fammos bröd. Jisses vad gott det var, lill kussen lärde sig bra kan man lugnt säga. Nybakat bröd med smör är bäst, helst efter fammos recept! 
 
 
Framåt eftermiddagen vankades det regnbåge med mos och sedan blev det riktigt lugnt i huset på byavägen. Ammi var go och gav mig lite massage, väldigt välbehövligt och skönt. Sedan spenderades många minuter vid pianot plinkandes och sjungandes och sedan lite spel på paddan. Älskar verkligen att vara hos fammo, sådär över dagen är verkligen guld. Det är så lugnt och skönt där mysa runt i underställ och att lill kusinen var med gjorde det nästan ännu bättre. Ska kidnappa med henne dit nästa gång jag åker igen! 
 

KOMMENTARER


Isabell Hedberg http://isabellh.se/

Åh vad gott det ser ut! :)

2013-01-07 // 20:35:05
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: