Pancakes hjärtan

 
När jag var nere i Uppsala så fyndade jag en oerhört bra form man kan göra hjärtformade pancakes med. Förra helgen kände jag att det var dax att prova den så detta är min frukost. Ett delikat recept min kära emma delat med sig av. Jag ska vara snäll och föra vidare det. 
Pancakes 
För ungefär 10-12 stycken : 
2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
 
Blanda alla torra ingredieser, sen vispar du ägget och mjölken och tillsätter det smälta smöret. 
Steker i antingen olja el smör tills det blir bubblor på ovansidan. Ett tips stek på väldigt låg värme för att få fin färg och form på hjärt-pancakesen. Sen är det bara hugga in med antingen frukt eller bär, grädde el glass. bonapetite! 
 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: