"vad ska jag bli när jag blir stor?"

Jag har sannerligen blivit en riktig kaffedrickare, vilket jag aldrig trodde! Förstår nu vad Emelie menade när hon sagt att det är livets dryck. Hösten har anlänt och ett fåtal snöflingor har dalat ner här till och med. Jag kan erkänna att jag är glad att de smälter bort innan de landar på backen och endast ligger kvar på dundrets topp.
 
Mina planer om hösten blev inte alls som jag tänkt mig, men skam den som ger sig vi försöker igen nästa gång. 
Detta resulterar i att min återkommande förvirring kring utbildningar av olika slag cirkulerar i huvudet.
"Vad vill jag egentligen bli när jag blir stor?" är en fråga jag har ställt mig många gånger. Informationshäften och ansökningsblanketter till floristutbildning har jag klickat hem minst 2 gånger, men inte sökt. Jag ställer mig själv frågan "varför inte?" åter igen. I mailboxen har jag information om en barista utbildning på endast några få dagar till en relativt billig peng, men inte det heller och jag ställer mig själv frågan igen "varför inte?". Jag måste nog inse att det bara är köra på, bara för att reservlistan var lång den här gången när jag sökte pr/mediakommunikation & pr behöver inte betyda att den är det nästa höst.
 
Så just nu sitter jag med ett flertal flikar med program på ett flertal universitet. Någon gång måste det väl vara dax att sparka sig själv i baken och kanske komma in. Jag blir banne mig trött på mig själv ibland!  
 
 
 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: